۱۳۹۶ دی ۲۸, پنجشنبه

ریزگردهای موجود در آسمان اهواز به دلیل پدیده «وارونگی هوا» است
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه هم اکنون گردوخاک وجود ندارد، گفت: آنچه صبح امروز مشاهده شد غباری است که به دلیل وارونگی هوا یا اینورژن روی می‌دهد.

کوروش بهادری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه هم اکنون گردوخاک وجود ندارد، اظهار کرد: آنچه صبح امروز مشاهده شد غباری است که به دلیل وارونگی هوا یا اینورژن روی می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه ارتفاع پدیده اینورژن در اهواز امروز به 175 متر رسید وبه تدریج بهتر می‌شود، عنوان کرد: وارونگی سبب می‌شود آلاینده های معلق در آسمان کلانشهر آهواز اعم از گازها، رطوبت و گردوغبار در ارتفاع پایین باقی بمانند.

وی افزود: گردوخاک باید در کانونی شکل بگیرد و به حرکت درآید اما در حال حاضر کانونی فعال نیست و آنچه در آسمان برخی شهرهای استان شناور مانده‌، از گردوخاک روز گذشته است و به تدریج برطرف می‌شود.

بهادری با تاکید بر اینکه هوای امروز اهواز در حد هشدار نیست، گفت: معمولا اگر شعاع دید زیر هزار متر باشد در حد هشدار اعلام می‌شود اما هم اکنون شعاع دید بیش از چهار هزار متر است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه جریان نسبتا پایداری تا پایان هفته در استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: تنها پدیده قابل توجه‌ وارونگی دما است که تا روز سه شنبه ادامه دارد و گاهی می تواند شعاع دید را در اوایل صبح کاهش دهد که به محض طلوع آفتاب یا وزش باد برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افت شدید دما در استان خوزستان تا روز یکشنبه آینده ادامه دارد، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه و تاراز با منفی یک درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گتوند با 29 درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان خوزستان بودند. همچنین نوسان دمایی امروز اهواز بین 7 تا 16 درجه سانتی‌گراد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر