برچسب‌ها
صدیقه صفا بخت .jpgصدیقه صفابخت از دراویش زن محبوس در زندان قرچک که در تاریخ ۱ اسفند در جریان حادثه‌ی گلستان هفتم بازداشت شده بود با خطر از کار افتادگی عصب‌های دست مواجه شده است.
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از مجذوبان نور , که اخبار دراویش را منتشر می‌کند نوشته است: “این زن درویش که هنگام دستگیری از پارگی تاندوم زانو و آسیب مچ پا رنج می‌بُرد پس از گذشت هفت ماه از زمان دستگیری در محیط غیراستاندارد و نمور زندان قرچک به درد گردن و از کارافتادگی عصب‌های دست نیز مبتلا شده و تا امروز از اعزام او به مراکز درمانی خودداری شده است”. صدیقه صفابخت که با حکم دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال حبس و ۲ سال محرومیت از حضور در رسانه‌ها و تلویزیون محکوم شده، به رغم مصوبات آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها که تأکید می‌کند محل حبس زندانیان باید با نوع جرم متناسب باشد، در بند جرائم اجتماعی زندان قرچک و جدا از دیگر زنان درویش زندانی نگهداری می‌شود. لازم به ذکر است که صدیقه صفابخت همراه با سایر زنان درویش محبوس در زندان قرچک از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به آنها دست به اعتصاب غذا زده بودند و در تاریخ ۹ تیرماه ۱۳۹۷ پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.
در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی‌ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می‌کند.